Uporaba globokega učenja za razvoj sistemov avtonomne vožnje
Avtor: Matevž Rakun
Mentor: izr. prof. dr. Matej Rojc univ. dipl. inž. el.
Stopnja: 1.
Datum: september, 2021
Avtor: Matevž Rakun
Mentor: izr. prof. dr. Matej Rojc univ. dipl. inž. el.
Stopnja: 1.
Datum: september, 2021
Povzetek
Pričakuje se, da bodo avtonomna vozila imela ključno vlogo v prihodnosti prometa, saj ponujajo potencial za dodatno varnost, večjo produktivnost, večjo dostopnost, boljšo učinkovitost vožnje v prometu in pozitiven vpliv na okolje. Raziskave glede avtonomnih sistemov so v zadnjih letih doživele dramatičen napredek zaradi boljših strojnih platform in znižanje stroškov senzorjev in računalniških tehnologij, kar omogoča razvijanje tehnoloških rešitev za stopnjo popolnoma avtonomnih vozil. Globoko učenje je eno od aktualnih ključnih točk na področju raziskav umetne inteligence. Zadnje čase je na področju avtonomnih vozil tako predstavljenih vse več rešitev, ki temeljijo na globokem učenju, saj dosegajo izjemne rezultate. Klasifikacija avtonomne vožnje:
• 1. Stopnja: voznik še vedno nadzira vozilo, sistem pa že pomaga pri zaviranju ali speljevanju. Tipičen primer je aktivni tempomat, ki ohranja razdaljo.
• 2. Stopnja: vozilo ima združene avtomatske funkcije kot so pospeševanje, zaviranje in upravljanje volana. To omogoča aktivni tempomat, ki sam zavira in speljuje v kombinaciji s samodejnim ohranjanjem voznega pasu. Voznik mora še vedno držati volan in nadzirati vozilo. Na tej stopnji je dandanes že večina proizvajalcev.
• 3. Stopnja: vozilo ima popoln nadzor and vožnjo, voznik pa ima vlogo kopilota, ki mora biti pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom v določenih okoliščinah.
• 4. Stopnja: vozniku ni več potrebno spremljati okolja razen v določenih okoliščinah.
• 5. Stopnja: vozilo je popolnoma avtonomno in ljudje so le potniki, ki nimajo vpliva na vožnjo.
Arhitekture nevronskih mrež za avtonomna vozila
Upravljanje avtonomnega vozila